Tommy
Tommy becomes the first female police chief of Los Angeles and has a lot of responsibility to live up to within the agency.
Tommy works to keep her officers in line when one of their own turns up dead; Mayor Buddy Gray and Deputy Mayor Doug Dudik are concerned about what damaging information Arturo Lopez, a recently arrested acquaintance of Buddy's, may have on him.
A Hollywood producer is attacked during a party at his home by a woman who claims he tried to sexually assault her; Tommy prepares for the LAPD recertification process to demonstrate her fitness for her position.
Tommy must decide how best to deploy the LAPD's resources when a climate change protest brings riots and a bomb threat at the same time as a mudslide shuts down a major freeway.
When a concert promoter who is accused of defrauding his customers takes hostages in a restaurant, Tommy sends Cooper and Diaz to manage the situation until she can arrive; two city council members refuse to sign Tommy's new budget proposal.
The mayor pressures Tommy to quickly solve a high-profile kidnapping that captures the attention of the citizens of Los Angeles.