Transplant
A skilled emergency medicine doctor flees Syria for Canada, in the hopes of finding his place in a new hospital and country.
When Bashir Hamed finds himself at the site of a tragic accident, his medical training takes over as he works to save the wounded.
Tell Me Who You Are
Bash's experience as a doctor in Syria informs his unconventional approach as he joins the staff at York Memorial.
As Bash's future at the hospital hangs in the balance, he diagnoses a young patient with a rare disease that could have been prevented; Mags faces a case she cannot solve; June tries to keep her personal life private.
An incident at work causes Bash to second-guess himself; Mags is inspired by a firefighter devoted to her work, even if it means risking her life on a daily basis; June must learn to work with others.