Trigger Point
Explosives Officers Lana Washington and Joel Nutkins are called out to investigate a potential bomb factory in a London housing estate, but there's no sign of the bomb makers.
Following the murder of a counter terrorism officer, Lana Washington and the EXPO team race against time to stop the bombers before they strike again; Sonya manages to trace the chemical explosive HMX used by the bombers to Porton Down.
Lana struggles to come to terms with her personal loss, and her failure to prevent the explosion; counterterrorism officers identify the bomber and launch a massive manhunt.