Tschugger
The Wallis Tschugger Bax Schmidhalter tries to hunt down local drug dealers. He sends the shy trainee Smetterling on a daring undercover operation, but it goes horribly wrong.
A confrontation on the Simplon escalates and shots are fired. A possible victim is police trainee Smetterling, who disappears without leaving a trace; Bax makes his mark with a primary school class.
A bloodbath on the Simplon Pass leads to a full-scale operation by the Valais police force; the Tschugger Bax, who is forced to be on cleaning duty, secretly goes on the hunt for criminals and hits on federal police officer Annette.
Bax looks for a highly dangerous killer who has already caused a witness to disappear; the Tschugger tries to convict the pair of crooks, Juni and Valmira, in a spectacular interrogation.