Rites of Passage
Returning from a battle in the Baltic lands, Ragnar Lothbrok dreams of power. Ragnar's brother Rollo's plans are rebuked by Earl Haraldson, who continues to order raids.
Ragnar gathers volunteers for an unauthorised raid to the west. Lagertha gets violent when Ragnar refuses to take her along. At sea, the crew get caught in a storm.
Ragnar and his group raid a monastery in Lindesfarne. Earl Haraldson plans another raid on England. Ragnar meets with King Aelle.
A seer predicts Earl Haraldson's future and they see Ragnar searching for his death. Haraldson intends to take precautionary measures to protect himself.