Web of Death
Following the investigations of online sleuths as they use digital footprints, DNA databases and the power of social media to solve gruesome, mysterious and bizarre murder cases.
Local journalist Silvia Pettem delves into the 50-year-old mystery of Boulder Jane Doe, an unidentified woman murdered in Colorado.
Firefighter-turned-podcaster Bob Ruff takes on the case of Ed Ates, a man convicted of the brutal murder of his neighbour; a caller confesses that they lied on the stand at his trial.
Samson Cree National Violet Soosay has spent her life on a quest to find her missing Aunt Shirley; researchers from the DNA Doe Project are hunting for the identity of a woman murdered in California.
When Kalvon Hawkins' teenage daughter Keisha is tragically shot dead at a birthday party, he is determined to get justice for his little girl; as the years go by, Kalvon takes matters into his own hands, using social media to smoke out her killer.
Web sleuth Ellen Leach works tirelessly to identify a skull found inside a bucket of cement at a truck stop in Kearney, Missouri; unbeknownst to her, she is also racing against the clock to provide crucial evidence in a murder trial.