Wild Things With Dominic Monaghan
Actor Dominic Monaghan explores some of the world's most fascinating creatures. Dominic heads to Kenya to attempt to find a giant spitting cobra.
Dominic looks for the giant Japanese salamander which can be over one and a half metres long and 25kg in weight.
Dominic explores the Great Barrier Reef in Cairns, to look for a box jellyfish, which is proven to be more deadly than either sharks or crocodiles in Australia.
Dominic travels to Costa Rica to try and search for the rare and endangered lemur leaf frog. The frog is a small creature that is the size of a thumbnail, so Dom has set himself a massive task.