The Serpent Queen To War Rather Than to Bed
S1, E2: Young Catherine faces problems in securing her status and producing an heir to the throne as Henri remains interested only in his mistress, Diane. Catherine begins to have visions of the future and realizes the urgency with which she must become pregnant in order to remain in the royal household.