Bonjour Tristesse
At the height of summer, 18-year-old Cécile (Lily McInerny) is languishing by the French seaside with her handsome father, Raymond (Claes Bang) and his lover Elsa (Naïlia Harzoune) when the arrival of her late mother’s friend Anne (Chloë Sevigny) changes everything. Amid the sun-drenched splendour of their surroundings, Cécile’s world is threatened and, desperate to regain control, she sets in motion a plan to drive Anne away with tragic consequences. An adaptation of Françoise Sagan’s unforgettable coming of age novel by the same title, Durga Chew-Bose’s Bonjour Tristesse masterfully captures the complexity of relationships between women and how they wield influence over one another’s fates.