I Was Nineteen
April 1945. De negentienjarige Gregor, geboren in Keulen en opgegroeid in Moskou, keerde als officier en tolk van het Rode Leger terug naar Duitsland. In Brandenburg riep hij de laatste nazi-soldaten op zich over te geven en Hitlers nederlaag te aanvaarden.