An Inspector Calls
Based on the play by J.B. Priestley, this British mystery follows Inspector Poole (Alastair Sim) as he investigates the apparent suicide of Eva Smith (Jane Wenham), a young working-class woman. Paying a visit to the wealthy Birling household, Poole arrives in the middle of a dinner party and slowly reveals how each family member, including stern patriarch Arthur Birling (Arthur Young) and his uptight wife, Sybil (Olga Lindo), could have had a hand in Eva's death.