The Unmotivated Bastard
Glenn is a bastard who only sleeps instead of teaching class at the Alzano Imperial Magic Academy. When one of his excellent students, Sistine, finally gets fed up, she challenges him to a duel to make him teach properly.
Just the Slightest Bit of Motivation
Even after losing the duel, Glenn lacks all motivation. Yet through his interactions with Sistine and Rumia, he eventually starts genuinely teaching classes that will help them. Meanwhile, suspicious men show up at the academy.
Hoping to earn the special reward, Glenn aims to win the magic competition. While Sistine and the others don't know his reason, they all work hard to meet his expectations and start showing unexpected results.
Rumia becomes a suspect during the magic competition and is targeted by the imperial guard! Glenn tries save her in the nick of time, but an unexpected individual stands in his way.