De Worsten van Babel On Tour
The Sausages of Babel have taken up the challenge to travel without any money, while cooking and doing chores, and arrive to their final goal in Spain: a reservation in one of the best restaurants in the world: Mugaritz from chef Andoni Aduriz. There are two things that are certain: they have a food truck to travel through Europe and they have a reservation in the restaurant. On the way they discover the local culture and accompanying dishes. To earn money for their trip, they cook and work for the locals in the places they visit: on the street, with private dinners, at markets, at a camping BBQ, and at a birthday. They have to do everything they can to earn money and petrol. In order to know what the locals like, it is important to look for beautiful ingredients and recipes. Will they be able to make the journey within time?