Life Bites
“Life Bites” brings a comic touch to the difficulties common to the world of young teens: relationships with brothers and sisters, parents, friends, dating, school, sports, music, etc.—in short, everything that plays a part in the lives of young people in the 14-15 year-old age range.
While searching for a suitable place for a picnic, dad ends up choosing one spot overlooking the sprinkler first, and afterwards one with a railroad crossing./Giulia, who is in the car with mum, starts to panic over her grammar test, for which she thought she was very prepared./At the cinema with Ross, Giulia “warms up” before she kisses Gym./Teo balances the ball over his head, which is kept in place with duct tape./Teo can’t watch TV in peace because his sisters are bothering him. Giulia, Teo and Molly are in front of the TV, while mum and dad want to watch the news. They start to cuddle so that everybody leaves and they can do whatever they want./The coach is looking for someone to replace an outgoing player, but he prefers the little Molly over her sister Giulia./Giulia tells Sissy that Diego looks very good in the shirt Sissy suggested to him, but Sissy fears her friend likes her sweetheart./Pigi knows by heart all the questions of the quiz they are playing. He could get confused only if Giulia distracted him.
The guys try to avoid their dad’s jogging training sessions. After the run, dad is exhausted and looks for water, but the guys were playing the mime game./Pigi is always victim of pranks, but he never notices./Dad is shocked by his daughter’s outfit, but mum is dressed just the same./Pigi brags with Molly about him being an adult, but he has a stuffed animal in his backpack./ At the hairdresser’s, Teo notices the beautiful Micaela, who puts him under the hairdryer./Pigi and Teo see a puppy with a furry purple coat at the park./Molly would like some tea, but mum tells her that tea is not good for kids since it makes adults nervous./Giulia warns Sissy about a mark and she is terrified about it.
In the fight for the toilet, Giulia makes a scene and overtakes her brother. Teo is in front of the toilet and mum scolds him for still wearing his pj’s./Pigi asks Diego to reveal the secret of his success, which seems to be: stomach in, chest out and hold your breath until you faint./Giulia and Ross make sharp comments on the new teacher’s look. Too bad she’s Sissy’s aunt./In an attempt to impress Angela, Teo asks Pigi to kick a planned penalty shot. Pigi executes, but the ball ends up on Teo’s face./Teo persuades Diego to play soccer together so that girls would notice him. A girl finally walks up to Teo: she wants him to introduce her to Diego. All girls seem to be mesmerized by Diego, while Teo shows off so that they notice him./Molly needs to solve a problem and asks Teo for help. Giulia intervenes, making mum and dad curious./The coach asks Giulia to get ready: fierce look, tightened fist and… rock, paper, scissors!/Pigi brags with Giulia about him being an essential part of Diego’s gig. He should hold a poster.
In order for them to get the place in front of the TV, the siblings bombard their dad with nonsense about pool./Sissy tries to bewitch Teo by having him listen to the animals’ sounds at the park. Too bad the African wild dog’s sound is also Teo’s ringtone./Giulia recorded something over the tape used for the family summer holidays and mum is furious. Dad belittles the problem, until he realizes some outstanding parts of his victories have been deleted./Pigi is convinced he’s very clever at playing soccer and takes care of number 6 thinking it’s number 9 wearing the T-shirt upside down./Dad did the laundry and made everybody’s clothes shrink, but he won’t confess to his wife, who puts everyone on a diet. In the end, dad tells the truth and mum takes the whole family to a fast-food restaurant. Except for dad./Giulia, at the cinema with Teo, continuously comments out loud and the audience gets mad at him as soon as he tells her off./The family is in the car, while the GPS gives directions. But mum is not convinced about them./Gym winks at Giulia and she returns the wink. This is why he thinks that also Giulia has a problem with her eyes.
Giulia lures her brother with a biscuit, but Molly is faster. Teo scolds Giulia for not tossing the boxes. In fact, he drinks the milk and then tosses… the glass./Mum is in the car and rails against the woman driving ahead of her. It’s the aunt./Giulia could finally take the field, but instead she leaves offended./Gym brags with Teo about a great shot. He hits a girl, who asks him out./Teo boosts about his role as a chef, but the staff supervisor makes him come down to earth. Teo swaps his chef hat with that of a pizza guy./Teo and Giulia accidentally break the unicorn dad gave mum as a present. Mum rejoices halfheartedly, but dad already has a spare copy./Teo imitates his father, who embarrassed him by dancing at a wedding party. His friends think he is doing the same with them./Pigi dedicates an outdated song to Giulia. It would have been different, had it been Diego to dedicate it to her.
Giulia asks Teo to turn off the music so that she can focus on painting her nails. When finally Teo gets to use the studio, he starts acting like a rock star. Giulia surprises him and sends him away, so that she can be the rock star./At the cinema, dad buys a huge tub of popcorn, which he ends up tossing in the air during a moment of tension in the movie./Giulia asks to sleep out, but neither mum nor dad want to make a decision./At the park, Gym sits on a freshly painted bench. After all, he’s wearing some heavy trousers./At the pub, Giulia irritates both her brother and the waiter with her indecisiveness. The pub is about to close and Giulia goes for a salad./The nagging aunt has called. Teo doesn’t know how to get rid of her and passes the ball to his mother./Ross’s cell phone rings at the cinema and the viewers complain about that. Sissy scolds her, until the phone rings again. This time around it is Sissy’s./Giulia puts on her make-up in the car, while dad is driving really poorly.