Mère et fille
Isabelle is a 39-year-old lawyer. Since her divorce she has to take care alone of Barbara, her 14-year-old daughter. Between a woman who, since her divorce, wants to have a second youth and to be cool in front of her daughter, and a daughter in a middle of her teenage rebellion who needs to shape herself in a broken family, the adult is not the one you think!
Happy Mother's Day!
Isabelle remembers all the presents she received for Mother's day along the years. For her, it's the best day of the year! But Barbara doesn't realize important that day is for a mom. She will soon realize it!
The concert
For months, Barbara has been dreaming to go see her favorite band, the Plastiscines, in concert with Hugo, her older neighbor. Bur Hugo hurts himself skateboarding and can't go to the concert! Isabelle thinks Barbara is too young to go out alone, so she decides to go to the concert with her. Of course, she's embarrassing Barbara!
It's Valentin's Day: Barbara dreams of receiving a sign from her crush, Gaël. When a bunch of flowers with a letter signed only with a G arrives at the house, Barbara is sure her dream has come true! But she doesn't know her mother also has a lover, called Gérald... All Hell breaks loose!
Gaël's favorite movie, "Vampires from the Middle Ages" is on TV tonight and according to him, if Barbara hasn't seen it, her life is ruined! But Isabelle doesn't want Barbara to watch TV in the evening during the week, and certainly not a horror movie. But once Barbara is in bed, Isabelle is going to watch the movie alone...
Barbara doubts her mother's seductive skills. Furthermore, she fears that if her mother doesn't find a new boyfriend soon, she'll follow the first man she sees and ruin her life. So, she decides to find her a boyfriend on a dating site!