Merlin
The story of the infamous sorcerer of Arthurian legend is retold for a new audience. In a time before history began, the tyrant Pendragon has banned magic in the city of Camelot. Merlin, a young man with extraordinary magical powers, needs all his talents just to survive. But hope lies with Arthur, the kingdom's young leader in waiting.
The Dragon's Call
Merlin arrives in Camelot, where he meets Gaius, the court physician, and Arthur, a bully who challenges him to a duel.
The witch Nimueh casts a spell on a monster that poisons Camelot's drinking water; Gwen's father falls ill; Merlin disobeys Gaius.
Evil sorceress Nimueh returns and tricks Merlin into drinking from a poisoned chalice.
A magical winged creature attacks Merlin; Lancelot tells Merlin about his dream of becoming a knight of Camelot.
Enchanted flowers make Morgana ill and Gaius is unable to find a cure; Merlin finds that he and Edwin have more in common than he'd thought.