Murderesses
A young and zealous policewoman tries to discover the truth behind her father's disappearance; her investigation soon takes an unexpected turn.
Heat
Karolina, an ambitious community police officer, is trying to locate her father who has been missing for a year; during a seemingly trifling intervention, Karolina finds a murder victim in a booze-den.
Spark
The autopsy confirms the suspicions; Karolina and her sister try to inform their mother about the discovery, but they cannot contact her.
Irena is arrested and her fellow prisoners seem hostile; Karolina, convinced of her mother's innocence, starts her own investigation.
Irena gains the respect of her cellmates; Karolina and Michał seek the links between the suspects and follow the trail of the victim's money.
The prisoners from Irena's cell plan to escape, but not everything goes according to their plan and a tragedy occurs.
Karolina is tormented by remorse about Michal, who is fighting for his life in the hospital; Karolina learns that her sister knew more about her parents' relationship than she did.