Overlord
An online role-playing game takes on a reality of its own after its servers permanently shut down, trapping the only remaining logged-in player as his fearsome lich character who struggles to maintain the fragile balance between the world's races.
End and Beginning
Momonga is a regular salaryman who leads a guild in an DMMO-RPG known as Yggdrasil. After twelve years of playing the game, the servers are finally shutting down. Momonga logs in for the last time, seeing the game to its end. However, after the clock strikes midnight, nothing changes.
Momonga finds that the attackers of Carne Village were Slane Theocracy soldiers dressed as people from the Baharuth Empire. As the attack to lure and eliminate Gazef Stronoff continues, Momonga takes this chance to continue his tests...
Momonga sets out with Narberal disguised as humans under the names of Momon and Nabe for the city of E-Rantel. There they register to become adventurers in order to gain more information about this unknown world. As they do, evil gathers around them.