Sam
Sam is a middle school teacher loved wholeheartedly by her students, a bit less by her colleagues. She struggles in her role as a mother. She loves men, but doesn't really love any of them. At work, at home or in her love life, Sam is totally unconventional and always follows her instinct. She thinks she's happy that way, until her past comes rushing back in after 20 years - and turns her world upside down.
Emotional Confusion
Sam fantasizes about having an affair with Alexandre, but immediately holds back. She can't do that to her son - Alexandre is going to be his stepfather! Sam resists and manages to repress her desires. Unlike Chloe, a student who admires Sam just a little too much!
A small-time drug ring at the school is exposed, and Sam's youngest son Hugo is one of the buyers. Sam searches Hugo's belongings and finds a stash that he swears is only aspirin. How convenient - Sam has a headache. Of course this had to happen on the day the inspector is visiting the school.
Xavier, head over heels in love with Sam, will do anything to keep her - even allow the middle school where he is principal to be the testing ground for a new educational system. When Khalil, a bad student, suffers the consequences, Sam makes best efforts to help. But her determination to get her professional life back in order remains unmatched at home, where she continues to mislead her children by hiding the truth about her relationship with Alexandre.
Sam's life is in chaos: job uncertainty, her mother in a coma, a son who won't talk to her and a marriage cancelled because of her affair with the bride's father. Unhappy and ashamed, Sam takes refuge in the imaginary tale she is writing and staging with her 5th grade students.