The Killing
On her last day of work, homicide detective Sarah Linden is drawn into a new case about the disappearance of a teenage girl, Rosie Larsen. Mitch and Stan Larsen frantically try to track down their daughter when they learn she did not show up at school. City Councilman Darren Richmond prepares for an important forum with the Mayor as the election nears.
The Cage
The investigation into Rosie’s killer begins as Sarah and Holder question the missing girl’s parents, Stan and Mitch, as well as Rosie’s friends and City Councilman Richmond. Rosie’s school becomes a potential murder site when Sarah and Holder uncover shocking evidence on campus. Heartbroken and grief-stricken, Mitch and Stan face the aftermath of losing their daughter.
City Councilman Richmond suspects a leak in his own team, causing a shakeup in his campaign. Sarah and Holder track down a potential witness to the murder and are led to a new suspect. Mitch shuts down completely forcing Stan to take on both parenting roles as his family grapples with the reality of Rosie's loss.
Sarah and Holder pressure Jasper for answers and interview a new suspect. An emotionally vulnerable Stan and Mitch plan for their daughter’s funeral. Sterling reveals some surprising truths about her best friend Rosie’s life. With a campaign that is struggling financially, Richmond attends a posh party in the hopes of gaining funds. Sarah and Holder struggle to fit the pieces of their investigation together.
Rosie's teacher provides Sarah and Holder with a new piece of evidence. Richmond's campaign team plans a new anti-crime television commercial. Mitch continues to struggle with the loss of her daughter, while Stan becomes more determined to find Rosie's killer, and asks his colleague Belko for help.
Sarah and Holder intensify their investigation on a suspect's family and friends. Gwen and Richmond disagree over strategy for the next debate with the mayor. Meanwhile, Rosie's funeral takes place and Stan concentrates on his own investigation into her death.