The Orville
Set 400 years in the future that follows the adventures of The Orville, a mid-level exploratory spaceship. Its crew, both human and alien, face the wonders and dangers of outer space.
Old Wounds
Ed Mercer's enthusiasm about his promotion to captain dampens when his ex-wife, Kelly, gets assigned to be his first officer; an alien race ambushes the crew in an attempt to steal a time-accelerating device.
Command Performance
When Ed and Kelly are tricked by a hologram of a ship in distress and find themselves prisoners in a replica of their former home, Alara must step up in her first command of the Orville and attempt a heroic rescue. Meanwhile, Bortus and Klyden receive some happy, yet unexpected news.
The Orville crew is divided between cultures when Bortus and Klyden debate if their newly born offspring should receive a controversial surgery.
Ed and the Orville crew encounter a massive vessel adrift in space, which is in danger of colliding with a star. While some of the crew set out to help the ship’s inhabitants, Bortus, Gordon, and John stay behind and fend off a Krill attack on another Union ship.
After the crew saves a stranded ship and its attractive captain (guest star Charlize Theron), Ed becomes smitten with the Orville’s new guest, while Kelly suspects all is not what it seems. Meanwhile, Gordon attempts to teach Isaac the art of pulling off a practical joke.
After the Orville crew defeats a Krill attack on a brand-new colony, the Union sends Ed and Gordon on a dangerous undercover mission to infiltrate a Krill ship and obtain a copy of the Krill bible, the “Anhkana,” to better understand the enemy.