1000-Lb. Best Friends
Meghan had bariatric surgery, but she has stopped shedding pounds; Vannessa hopes to get surgery but gorges on fast food with her family; they visit Dr. Procter to get back on track.
After disappointing weigh-ins, Meghan and Vannessa are determined to do better; all four besties attempt to conquer a massive waterslide; meeting with a nutritionist and therapist motivates Vannessa to confront her enabling sister.
Meghan attempts to gain body confidence by shopping for toys at an adult store; Vannessa prepares to move away from her toxic sister, Jakie; the best friends struggle with a barbarian fitness boot camp.
After Tina struggles to play with her kids at the park, Meghan confronts her; the ladies go to Florida so Meghan can fulfill her dream of walking on the beach again, but things go awry when one friend gets too drunk and the others have to babysit.
The best friends walk on the beach; Tina has an appointment with Dr. Procter; a secret from Vannessa's past threatens her diet.