Wine Masters: Provence
The famous benchmark rosé we all know, is the Provence pale rosé. When Lucien Peyraud received a pre-phylloxera bottle of Bandol from his father-in-law on his wedding with Lucie (Lulu) Tempier, this inspired him to re-start the production of the mixed-grape wines of Bandol with Mourvèdre as the dominant grape. Lucien and Lulu became the ambassadors of the Bandol appellation. Two generations later, there is no family heir to the estate.