The Ascent of Civilization How the Vikings Changed the World
S1, E3: The Vikings revolutionised exploration and trading in the Middle Ages and discovered America 500 years before Columbus - this nation of seafarers and merchants comes under the spotlight in How the Vikings Changed the World.