The Ascent of Civilization
How the Greeks Changed the World
How the Greeks Changed the World is a fascinating and fun exploration of ancient Greece and its inheritance, from mischievous Gods to the birth of democracy, from modern science and theatre to the Olympic Games.
As one of the greatest empires the world has ever seen, the Romans dominated much of Europe with a support-network of politicians, a huge professional army and forward-thinking engineers: How the Romans Changed the World explores their ground-breaking era.
The Vikings revolutionised exploration and trading in the Middle Ages and discovered America 500 years before Columbus - this nation of seafarers and merchants comes under the spotlight in How the Vikings Changed the World.