Secrets Declassified with David Duchovny Mind Games
S1, E5: Imagine a world where you could be compelled to do anything, and everything, your government orders. That's not just a post-apocalyptic worst-case scenario, but at one in point in time, the reality of state-run programs designed to warp and control minds, both in the lab and on the battlefield. From the CIA's decades-long pursuit of the perfect truth serum to the U.S. Army's secret PsyOps in Vietnam, mind games have long been at play among countries, its enemies, and even its own citizens--every one a more alarming deception than the next.