Armada: The Untold Story The Battle for England
S1, E2: It's August 1588 and the warships of Spain and England near each other in the English Channel. Using newly discovered documents, historian Dan Snow describes the different approaches, and ship design, of the two nations that changed the outcome of the ensuing battles at sea. He also goes behind the scenes in the royal court of Elizabeth and investigates the intrigues that hampered the conflict.