Tragedy in the Hidden Village
S1, E1: A ninja named Roga from the Hiruko Clan steals the Dragon Stone; ninja hero Jubei takes the jewel and, after Roga asks him, accepts the task of delivering it to Shigure - the Priestess of Light.