Ninja Scroll: The Series
Tragedy in the Hidden Village
A ninja named Roga from the Hiruko Clan steals the Dragon Stone; ninja hero Jubei takes the jewel and, after Roga asks him, accepts the task of delivering it to Shigure - the Priestess of Light.
Departure
Jubei must find a way to give the Dragon Stone to Shigure while being hunted down by both the Hiruko Clan and the Kimon Shu.
Jubei is ambushed by strange roots sent by a Hiruko Ninja, and during the struggle for the stone it is split in two, and the roots take one half.
After stealing the Dragon Stone from Shigure, Tsubute meets Tatsunosuke, a failed yet talented thief who also wants to steal the Dragon Stone.
As the rain pours down, Jubei is attacked and poisoned; seeking shelter from the rain, he meets up with a boy and his mother who cure him of the poison.