Usagi's Awakening: A Message from the Distant Past
S1, E44: Sailor Venus finally finds the entrance to the Dark Kingdom's hideout. The Sailor Guardians rush in, only to fall into Kunzite's trap, which hurls them into the past. When they wake up, the girls find themselves in a world called Silver Millennium, where they meet Queen Serenity, the mother from Usagi's past life.