Andrea Bocelli, Carla Maria Izzo: Madame Butterfly - Live In Montecarlo
A unique event available for the first time as a Digital Film Concert, patronized by Her Royal Highness The Princess of Hanover Caroline of Monaco and performed by Andrea Bocelli, Carla Maria Izzo and Orchestra Città Lirica, directed by Maestro Alberto Veronesi. Composed by Giacomo Puccini “Madame Butterfly” is a three-acts Opera with an italian libretto by Luigi Illica and Giuseppe Giacosa. Between 1915 and 1920, Japan's best-known opera singer Tamaki Miura won international fame for her performances as Cio-Cio San. Her statue, along with that of Puccini, can be found in the Glover Garden in Nagasaki, the city where the opera is set. The original 1904 version was in two acts and had its premiere on February 17, 1904, at La Scala in Milan. Puccini withdrew the opera, after a disappointing premiere and substantially rewrote it, this time in three acts. This second version was performed on May 28, 1904, in Brescia at Teatro Grande where it was a great success. It was this second version that premiered in the United States in 1906, first in Washington D.C. in October, and then in New York in November, by Henry Savage's New English Opera Company.