An Imaginary Tale
In this tragicomedy, Tibo is the director of a staged rendition of Othello in Montreal, a pet project of his, financed by his loving mafia uncle. Unbeknownst to him, the audiences are also rounded up (and paid) by the same uncle. Some of them have seen every performance of this tragic play, and are understandably bored, but when the backstage shenanigans of the actors result in absurd situations onstage, the audience is delighted. One of these involves the play's Desdemona, Soledad, the girlfriend of Tibo, her lover, who chastises him for not keeping his hands off other women. Her own mother will also get her just deserts when Soledad seduces Gaston, the only man her mom has been pining for for years. All will end well when mother and daughter are reconciled over the bodies of their two lovers.