Egypt: The Temples Saved from the Nile
For centuries, Egyptian temples were victims of looting, earthquakes, desert encroachment, and floods, and were almost swallowed up by the waters of the Nile in the 20th century. This film aims to better understand the history of these temples. Thanks to an unprecedented international mobilization, discover the exceptional heritage saved at the cost of a "pharaonic" trip.