Enemy Mine
During a war between humans and the reptilian Drac race, spaceship pilot Willis Davidge ends up stranded on an alien world, along with enemy fighter Jeriba Shigan. While both Willis and his Drac counterpart can breathe on the planet, the environment and its creatures are relatively hostile, forcing the two to work together to survive. As time goes by, Willis and Jeriba become unlikely friends, though their unique relationship faces considerable challenges.