Finding Nemo
Marlin (Albert Brooks), a clown fish, is overly cautious with his son, Nemo (Alexander Gould), who has a foreshortened fin. When Nemo swims too close to the surface to prove himself, he is caught by a diver, and horrified Marlin must set out to find him. A blue reef fish named Dory (Ellen DeGeneres) -- who has a really short memory -- joins Marlin and complicates the encounters with sharks, jellyfish, and a host of ocean dangers. Meanwhile, Nemo plots his escape from a dentist's fish tank.