The Year of the Dog
Matt, a loner alcoholic, struggles to maintain sobriety and honor his mother's dying wish to see him get sober. His AA sponsor offers him refuge at his farm where Matt finds Yup'ik, a stray husky with a unique talent. Their relationship struggles at first, but with the help of their Montana community, the two strays find a connection and discover what it takes to pull thru top the finish line.