Laughter
As a civil war shakes the Quebec province of Canada, Valerie is the sole survivor of a mass execution where her boyfriend is killed. Years later, she’s in a close relationship with her new partner, Gabriel. At the Long Term Care Center where she works as an orderly, she befriends Jeanne, an well-read and funny woman, dealing with an important physical handicap. Mixing realism and worrying strangeness, Laughter presents a humane exploration of the survivor’s syndrome, the grieving process, the distance of time, the power of love, and the joy of being alive.