The Count of Monte Cristo
After the death of its captain, seafarer Edmond Dantes (Richard Chamberlain) successfully brings in the merchant vessel belonging to his employers only to find himself framed for the murder. Jailed on a remote island, he meets fellow prisoner Abbe Faria (Trevor Howard) who provides Edmond with the education he never had as well as hope of escaping to find a buried fortune. When Edmond finally does break free, he locates the treasure and vows to avenge himself with it.