Le Doulos
Burglar Maurice Faugel has just finished his prison sentence. He murders Gilbert Vanovre, a receiver, and steals the loot from another robbery. As Maurice prepares for another burglary, his friend Silien brings him all the necessary equipment. However, Maurice doesn't know that Silien is a police informant.