Masters of Classical Music - Johann Sebastian Bach - Brandenburg Concertos
The series Masters of Classical Music allows the listener to experience and enjoy great music from the Baroque period up to the present day in an entirely new way, offering a combination of documentary material and a complete performance of the featured work. The six Brandenburg Concertos rank among the undisputed favorites of all baroque fans. This episode includes a live-recording of Bach’s Brandenburg Concertos from the Cöthen palace with the Freiburger Barockorchester. The Brandenburg Concertos have become a firm mixture in music education and an integral part of our international musical heritiage. In the documentary the internationally acclaimed pianist and Bach expert Robert Levin, explains the secret of the Brandenburg Concertos.