The Kids Menu
THE KIDS MENU is a new documentary from the team that brought you 'Fat, Sick & Nearly Dead.' As filmmaker Joe Cross spent time traveling the world with his previous two films, he met thousands of people and one issue that came up again and again was what to do about the growing childhood obesity problem. In THE KIDS MENU, Joe meets with experts, parents, teachers and kids, coming to the realization that childhood obesity isn’t the real issue, but rather a symptom of a bigger problem. The lack of knowledge of healthy foods. Lack of access to healthy and affordable options. And the influence of negative role models, whether a parent, teacher or even a celebrity. All of this seems to be a lot to overcome, but when empowered, kids often make the surprising choice of the healthier path. In this inspiring and hopeful documentary, we see amazing programs, inspiring individuals paving the way for change, but most of all - Kids, taking the lead in getting healthier options on their own menu.