Murder in the Cove
What happens when members of a tight-knit community kill one of their own? A cluster of postcard-perfect Acadian fishing villages off the coast of Nova Scotia, Canada made international news in 2013 when Phillip Boudreau, a local man known for poaching lobsters, was killed by fishermen in a crime the media dubbed ‘Murder for Lobster.’ But as anyone from the community will tell you, it’s a lot more complicated than that. People don’t just go around killing each other over lobster.