Red Snow
Dylan, a Gwich'in soldier from the Canadian Arctic, is caught in an ambush in Kandahar, Afghanistan. His capture and interrogation by a Taliban Commander releases a cache of memories connected to the love and death of his Inuit cousin, Asana, and binds him closer to a Pashtun family as they escape across treacherous landscapes, and through a blizzard that becomes their key to survival.