Skin
Sandra Laing is markedly different from her parents. Born in the 1950s South Africa during the height of apartheid, Sandra, who looks like a light-skinned black girl, has been confirmed as the biological daughter of her mother and father -- who are both white. But in her racially divided homeland, where the government does not know how to identify her, she faces racism at school and struggles to be accepted and understood by her own family.