An Army of Women
When Amy, Marina and Hanna’s rape cases are dismissed by the Austin police, all three women try to find a way to rebuild their lives. They join forces with twelve other women in a ground-breaking federal class-action lawsuit, the first to argue that sexual assault isn’t prosecuted because it’s a crime that predominantly affects women. The group is determined to hold police and prosecutors accountable for their inaction, but their resilience is tested as they face setbacks from the system they hope to change. Ultimately, An Army of Women offers a hopeful look into a movement that aims to change the future for women everywhere.