The Sunken village
The bell tower of the Curon church rises from the waters of lake Resia, in the Venosta Valley in South Tyrol, Italy. It stands as a lonely, silent witness to the horrible tragedy that befell Graun (Curon) and Reschen (Resia) in 1950, when both villages—with their unique natural and cultural landscape—were submerged by the waters of the newly-built Resia dam and water reservoir.This documentary film project aims to give a voice to the tragedy’s last contemporary witnesses; those who stayed and those who left. We want to document their lives and fates in order to aid in the remembrance of their lost village, their lost home.