Unarmed Verses
This feature documentary presents a thoughtful and vivid portrait of a community facing imposed relocation. At the centre of the story is a remarkably astute and luminous 12-year-old black girl whose poignant observations about life, the soul, and the power of art give voice to those rarely heard in society. Unarmed Verses is a cinematic rendering of our universal need for self-expression and belonging.