Various Artists - Newport Folk Festival
Award-winning director Murray Lerner's film Festival! is a cinematic synthesis of four Newport Folk Festivals in which the art of folk music is pictured in transition during its moist crucial years, 1963 - 1966. Featuring Bob Dylan's notorious first electric live performances, which were booed by the acoustic folk purists gathered there.