William Karel's historical investigation into the widespread derailment of the world economy in 1929 and the dramatic consequences that followed.
The Crash
Thursday, October 24 : the Wall Street Stock Exchange crashes, the greatest economic crisis of the 20th century suddenly breaks out.
The Great Depression
The world's leading economy sinks into the Great Depression, with repercussions that allow Hitler to rise to power; eventually, President Franklin D. Roosevelt brings hope and optimism back into the hearts of the US population.