Alaska: Battle on the Bay
The Big Gamble
As the season begins, the captains face a decision on where to drop their lines and fish.
Kicking things off in the Naknek district, the Ferrigno family sets the bar with a monster haul. The Thunder suffers a terrible reversal of fortune.
A dark day turns sunny for Luke, while the Thunder sets out for a risky area after some empty nets.
Things look bleak for the crew of the Jimmy Jeff until Captain Luke's risky move pays off.
Alaska Fish and Game declares open fishing in the bay. Tom Walsh finally turns the tables on Vince.